För dig som har träningskort hos oss via autogiro kommer ditt kort automatiskt att avslutas den 28/2.

Du som har köpt kort kontant/faktura och har tid kvar på kortet erbjuder Nova/TC fortsatt träning hos dem träningsperioden ut.

10-kort är giltiga tom 28/2

Tom 28/2 går det fortsatt bra att gå på enstaka pass för dig som inte har kort (80 kr/pass, ungdom 50 kr)

VÅRA PASS

Hos oss skapas pass med personlig prägel för att hjälpa dig bygga en funktionellt stark och smidig kropp. Vi utvecklar träning som bygger på kunskapen om att kroppen är en enhet. Vi tror på drivet och på en hög puls med massor av endorfiner som ger dig kraft och härlig energi

Boka pass
Schema
IC-INDOOR CYCLING

IC-INDOOR CYCLING

Träning i grupp på Schwinncyklar. Vi har tre olika nivåer på passen, IC 1, 2 och 3 där IC 1 är ett lite lugnare pass där det bara är korta stående intervaller och IC 3 är en riktig utmaning med högre tempo.

FLOW

FLOW

Ett specialbyggt pass med funktionella rörelser för att stärka hela kroppen. Vi använder stång, fria vikter och pilatesbollar för att så effektivt som möjligt träna igenom alla kroppens muskler, alltifrån hjärtat till våra stabiliserande och mobiliserande muskler.
TRX

TRX

Funktionell träning för hela kroppen som genom varje övning engagerar kroppens bålmuskulatur. Träningen bedrivs i func gym band (TRX) med kroppens tyngd som ett naturligt och ställbart motstånd. Ett pass som passar för dig som gillar gruppträning i takt till musik.

HIIT

HIIT

Effektiv intervallträning. Under passet jobbar vi med olika funktionella rörelser för hela kroppen. Du jobbar helt i din egen takt och gör så många repetitioner som du orkar under varje intervall.

X-FIT

X-FIT

Styrke- och konditionsträning byggt på ständigt varierande funktionella rörelser utförda under hög intensitet. Passets upplägg ser olika ut för varje vecka. Den ständiga variationen gör träningen rolig och effektiv.

FYS

FYS

På fysen flyttar vi in våra spinningcyklar till träningslokalen och sedan varvas cykling med funktionella rörelser i en härlig mix. Under passet varvas puls på cykeln med styrka och du jobbar helt i din egen takt.

CIRKEL GYMPA

CIRKEL GYMPA

I Cirkelgympan jobbar vi i intervaller i olika stationer. Du jobbar alltid i ditt eget tempo och det finns olika alternativ på  övningarna så att de ska passa alla. Passet leds alltid av en sjukgymnast som kan hjälpa dig om du har något du undrar över.
CORE

CORE

Ett pass där vi i  30 minuter fokuserar på våra stabiliserande coremuskler. Vi använder oss av hantlar, pilatesbollar och den egna kroppen.

ABS & ASS

ABS & ASS

Ett pass där vi i 40 min fokuserar på mage och rumpa. Vi jobbar både i intervaller och tillsammans och varvar varannan låt mage och varannan låt rumpa och vi lovar att det kommer att kännas då du går hem 🙂

RUCKING

RUCKING

Rucking ät ett helt nytt träningskoncept där du fyller en ryggsäck med valfri vikt och går på en rask promenad som med jämna mellanrum pausas för att göra olika styrkeövningar där du använder ryggsäcken som vikt.

Ökar din förbränning, förbättrar din hållning och bygger muskler.

INNER STRENGTH

INNER STRENGTH

Ett härligt pass där vi fokuserar på stabilitet och smidighet. De enda redskap som används är den egna kroppen och en pinne. Under 45 min härliga tränar vi igenom hela kroppen och fokuserar extra på våra viktigaste inre stabiliserande ”coremuskler”.

MOBILITY FOR PERFORMANCE

MOBILITY FOR PRFORMANCE

Ett nytt pass som kommer under hösten 2016. Vi kommer under detta pass att jobba med dynamisk rörlighet för att hjälpa dig att bli smidigare, starkare och undvika skador.
TRX HIIT

TRX HIIT

Funktionell träning för hela kroppen som genom varje övning engagerar kroppens bålmuskulatur. Träningen bedrivs i TRX-band med kroppens tyngd som ett naturligt och ställbart motstånd. En variant av vårt TRX pass där vi varvar övningar i TRX-banden och jobbar i intervaller. Här får du jobba igenom varenda muskel i din kropp på ett mjukt och skonsamt sätt i ditt eget tempo, passar för dig som gillar intervallbaserade pass.

LUNCHMIX

LUNCHMIX

På lunchmixen jobbar vi med varierat innehåll där vi blandar flowlåtar med olika intervaller. Ett intensivt pass där du garanterat får upp pulsen innan 45 min har gått. Som vanligt finns det olika alternativ på övningarna så du kan jobba utifrån egen förmåga.

SPECIALPASS
Beställ ett eget unikt pass till företaget, klubben eller dina vänner. Du önskar innehållet och vi fixar.
QUICK FIX

QUICK FIX

Quick fix är ett intensiva pass där du jobbar utan avbrott i 25 minuter. Till största delen jobbar du i olika intervaller med din egen kropp som motstånd och alltid i ditt eget tempo. Quick fix passar för dig som på ett effektivt sätt vill träna igenom hela kroppen och höja pulsen utifrån dina egna förutsättningar.

Träning när den är som bäst

Vi hjälper dig att nå dina mål

Börja träna med oss

VÅRA INSTRUKTÖRER

Ingela Frisk
Ingela FriskÄgare, Instruktör, Sjukgymnast
Flow, IC, HIIT, Abs & Ass, Core, Fys, Inner Strength, Flow Flex
Camilla Sundqvist
Camilla SundqvistÄgare, Instruktör, Sjukgymnast
Flow, IC, HIIT, ABS & ASS, Core, Fys, Inner Strength, X-Fit
Ann-Charlotte Engren
Ann-Charlotte EngrenÄgare, Instruktör, Sjukgymnast
Basic Circel, HIIT, Yoga Fusion, Fys